advertentie Garage Kenens reclame

Bouwj - Peugeot 306 GTI-6 - Freaky Freeky

306, 307, 308 en 3008

Moderator: P-unit

Freaky Freeky

Bericht door Freaky Freeky »

Kleine update, er staan nog 2 werkjes op de lijst voordat we naar de keuring kunnen gaan

1. uitlaat lassen
2. wielkuipen dicht maken

Vorige week had ik eene namiddag vrijaf gekregen en het was mooi weer dus ideaal om de uitlaat terug in orde te brengen :P

Hier enkele foto's :

Afbeelding

Bovenste uitlaat --> wat vervangen moet
Onderste uitlaat --> nieuwe stuk dat er tussen moet

Afbeelding

Afbeelding

Ook in de achterste uitlaatpot zat iets los en te rammelen :wink: deze ineens ook opengeslepen en al het onnodige en de losse stukken verwijderd :wink: de rest allemaal terug vast gelast en de opening terug toe gelast :

Afbeelding

eindresultraat :

Afbeelding

De overbodige losse stukken :wink:

Afbeelding

Stukje van de onderkant :

Afbeelding

De herstelde catalysator :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alles staat terug onder de wagen en ik moet zeggen, ze klinkt weer zalig 8) 8) 8)

Nu alleen nog effe wachten op de wielkuipen, ze zijn in bestelling maar het zal nog enkele weekjes duren, dan naar de keuring, voor velgen zien en bestellen zodat we volgende zomer 2008 alles in orde hebben :D

Dus nu kunnen we enkel nog wachten :?

Greetz Fr
Show some respect to earn some respect !!!...
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

fijn gedaan weer maar da zijn we ondertusse al gewend van u 8)

wa uitlaatlij is die nieuwe? is precies wel een dikke meter te lang :D
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Heb je terug een buis in de katalysator gelast?

Want zo'n lege kat ertussen is alles bevordelijk voor je doorstroming...
The one and only 205 guy...
Freaky Freeky

@ Pugzot : merci :wink: ik had vroeger in mijne jonge tijd die kleine pot die vlak na de catalysator zit vervangen door gewoon een rechte buis :? vermits ik de uitlaat terug orgineel wil hebben ook voor de keuring enzo in orde wil zijn had ik terug het orginele stuk uitlaat (met de juiste pot tussen) besteld dat vlak na de catalysator komt (de oude was trouwens ook versleten aan de koon die tegen de achterste uitlaatpot komt)
Om de catalysator en de nieuwe uitlaatbuis niet aan elkaar te moeten lassen moch er ooit nog eens iets van verslijten had ik dus eene koon nodig die ik dan op de katalysator heb gelast om dan zo de nieuwe uitlaatbuis tegen te kunnen bevestigen.

Dus ik denk wat jij ziet op foto 2 is het stuk buis dat ik goedkoop heb gekocht waarvan ik die koon heb gebruikt om op de catalysator te zetten, ik had die er gewoon effe tegen gezet :wink:

Hopelijk snap je de uitleg een beetje :D

@ Den Hans : aan de catalysator is niks veranderd, heb er gewoon een klein stukje buis van een cm of 5 mee ingelast die dan mooi in het middelste stuk past zodat het wat stabieler en steviger is, is trouwens bij een orginele ook zo h? :wink:

Greetz Fr
Marty

Bericht door Marty »

yo, welke verlaging heb je zitten bij die Pug van jou?

ben beetje aant rondhoren voor de ideale verlaging.

ook beetje letten op de prijs :D

grtz!
Freaky Freeky

Op mene Gti heb ik momenteel nog gewoon spiraalveren van enkele cm zitten maar op mene daily 306 heb ik een schroefkitje van V-max en ik ben daar meer dan tevreden over, dus zodra de Gti naar de keuring is geweest komt er op deze ook een schroefsetje van V-max :wink:

Ma ge moet da beetje voor u uitmaken h?, als je echt van plan bent om te racen gelijk een gek en rond punten te pakken tegen 120km/u :roll: dan kan je beter opteren voor KW ofzo, ma als je gewoon plat wil dus dan kan je toch nergens hard gaan rijden is een goedkoper merk als V-max meer dan goed genoeg, en je kan er ook serieus plat mee gaan zunne :wink:

Greetz Fr
Marty

Bericht door Marty »

neenee, da van die ronde punten benk zeker nie van plan :D

dan is mijn keuze gemaakt. V-Maxx dus,
want KW kost redelijk wa :shock:

tnx e

grtz
Freaky Freeky

Inderdaad KW is verschrikkelijk duur, ben der ook eens voor gaan zien en da was iets van een 900 euro dacht ik en de V-max hebben mij dacht ik iets van een 300 euro gekost.

Maarja, ge moet da voor u eigen uitmaken natuurlijk, KW zal wel beter zijn maar ik ben zeer tevreden met de mijne :wink:

Greetz Fr
Kinny
Contacteer:

Bericht door Kinny »

Ben nog steeds aant wachten tegen dat dezen buiten komt ze !!! 8) :wink:
www.concept983.be

Lowering or airride contact me !!!
306ke

Bericht door 306ke »

Marty schreef:neenee, da van die ronde punten benk zeker nie van plan :D

dan is mijn keuze gemaakt. V-Maxx dus,
want KW kost redelijk wa :shock:

tnx e

grtz
waarom geen weitec?
is bijna hetzelfde als kw en kost stukken minder maar met het voordeel als ge echt laag wil gaan het comfort ook iets beter is.

grtz
Freaky Freeky

Vanne week nog eens goed nieuws gekregen s? :lol: die kerel waar ik mijn binnenspatborde (modderkappen) bij heb besteld is komen zeggen dat ze vers van frankrijk zijn aangekomen in ons landje :wink: hij zou ze normaal gezien nu komende zaterdag (morge dus) gaan uithalen :D :D :D

Volgende week heb ik lekker verlof genomen dus kan ik alles monteren en naar de keuring, ben eens benieuwd wa ze daar te vertellen hebben :? :wink:

Ook ben ik vorige week om een setje spiraalveren geweest, tzijn wel goeie okkazie's :wink:

Afbeelding

Groete Fr
jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

succes met de keuring en dan hebt ge geen excuus meer om met deze bolide niet naar een meeting te komen.
Freaky Freeky

[quote="flappy"]succes

Ohh jawel exsuses genoeg Flappy :P zolang ik mijn velgen nog niet heb blijft het beestje lekker thuis in de garage staan ja :wink:

zodra ik naar de keuring ben geweest en alles is in orde ga ik de wielen bestellen, dus hopelijk is dat volgende week ergens zodat ik ze tegen de volgende zomer zeker heb :wink: vermits ik er dus toch nog niet mee ga rondrijden ga ik voor naar de keuring en voor velgen te gaan probere te regelen met mijn verzekering dat ik er niet enkele dagen de nummerplaten van mijne sedan op mag hangen, tis anders te gek om al voor een half jaar verzekering te pakken als ik er toch nog niet mee rond ga rijden :P
peugeotfreak

Bericht door peugeotfreak »

vraag voor de keuring even de platen van bij u in de garage
peugeotfreak is the name so peugeot is the game
Freaky Freeky

[quote="peugeotfreak"]vraag
Ik zou de z-platen mischien wel mee krijgen voor effe naar de keuring te gaan maar om er mee te gaan rondrijden voor velgen te zoeken enzo :? :? :? dus daarom ga ik het proberen met de verzekering te regelen morge

groete Fr
Gesloten

Terug naar “30x”