vandaag nog wat gepoetst aan de velgen die ik in nederland heb kunnen scoren. Ja er is schade aan, maar dat wist ik. De hoofdprijs heb ik dan ook niet moeten betalen: 220€ is niet teveel (zit al lang te zoeken en heb andere zotte prijzen gezien voor velgen in heel slechte staat). Er zitten nog 4 winterbanden op en ga eens nakijken wat de productiedatum ervan is. Is die nog recent genoeg, kan het zijn dat ik de velgen met band gewoon voor deze winter nog erop zet.
De achterzijde was in elk geval nog nooit gepoetst geweest. Zelfs met mijn allerstrafste producten waren er plekken die niet proper te krijgen waren. Daar hebben een fijn mesje en heel fijne staalwol de klus moeten klaren. Op zich niet erg naar beschadigingen toe, want na de winter worden de velgen toch opgeknapt. De schade op zich valt erg mee. Hier en daar wat krassen, klein beetje stoeprandschade, maar niets wat met een beetje werk niet mooi te krijgen is. En vermits er maar vijf spaken zijn, gaat het bij wat schuurwerk, wat opvulwerk en wat spuitwerk blijven. De afdekplaatjes van het centergat hebben de typische afpellende vernis en dat ga ik voor de moment vrij basic oplossen zodat het er wat meer presentabel uitziet.
Over de kleur ga ik nog eens moeten nadenken. Misschien eens het moment om het goud eens uit te testen

Is het niet goed, dan is het met deze velgen vrij makkelijk terug op te lossen (mooie vlakke grote spaken, omslagrand is schuin en ook vrij van hoeken).
foto van de advertentie, ik heb zelf nog geen foto's getrokken. Dus ook niet van hoe vuil ze aan de achterkant eruit zagen.