advertentie Automotive Group reclame

508 SW Best Business

508 en 5008

Moderator: P-unit

BelgianTriple
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 12:51

508 SW Best Business

Bericht door BelgianTriple »

Hallo allen,

ik heb via het bedrijf een 508 SW 1,6 eHdi BMP Best Business in bestelling (levering eind februari) maar ik vroeg mij af welke velgen er standaard op gemonteerd staan?

Zijn het de Style 02 (16") of de Style 04 (17")?
Afbeelding

Ik dacht dat het de standaard Style 02 zijn maar onze boekhouder had eens gechecked bij de dealer en het zou Style 04 zijn (zoals op de foto van de Best Business folder trouwens).
BelgianTriple
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 12:51

Re: 508 SW Best Business

Bericht door BelgianTriple »

Zelfs op het salon wisten ze het niet zeker :N

Het zal wachten worden tot de dag van levering denk ik om zekerheid te hebben.
Jammer..
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 508 SW Best Business

Bericht door jurgen_s »

uw dealer kan u dat niet vertellen? Die kan toch op de electronische bestelbon zien welke velgen erop staan?
BelgianTriple
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 12:51

Re: 508 SW Best Business

Bericht door BelgianTriple »

Ja, maar ik moet zeggen dat mijn gge op dat vlak geen al te sterke indruk heeft gemaakt tot nu toe.

Voorbeeldje: verkoper viel uit de lucht toen ik zei dat de achterklep van een 508SW uit kunststof is.


Volgens deboekhouder zou de verkoper hem bevestigd hebben dat het wel de velgen van de folder Best Business zijn. In de garage wist men mij vrijdag te zeggen dat het de 16" standaardvelgen zal zijn.
Tegenstrijdige berichten dus.

Ik ga er van uit dat het de 16" zullen zijn. Jammer want niet erg mooi en een beetje een valse start van het Peugeot-verhaal (en zeggen dat het na mijn aandringen is dat Peugeot bij de mogelijke merken staat in de car policy).
BelgianTriple
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 12:51

Re: 508 SW Best Business

Bericht door BelgianTriple »

De verkoper beweerde vrijdag zelfs dat de Best Business manueel de 17" velgen krijgt en dat de automaat 16" velgen krijgt. 8)
Joske
Pug Driver
Berichten: 5329
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: 508 SW Best Business

Bericht door Joske »

:| Als dat echt op de leasemarkt gericht is zou het idd de 16" variant wel eens kunnen zijn ja. Gezien 16" bandjes goedkoper zijn als 17" banden.
Die Business uitvoeringen zijn onder druk van lease maatschappijen op de markt gebracht.
BelgianTriple
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 12:51

Re: 508 SW Best Business

Bericht door BelgianTriple »

Ze prijzen het aan door te zeggen dat het een vrij volledige auto is (wat klopt) voor onklopbare prijs. Je kan echter geen enkele optie nemen.
Desondanks beelden ze hem op die Best Business folder wel aan met optionele velgen. Bedriegelijk zou ik niet zeggen maar in ieder geval erg misleidend. Spijtige praktijk.
De_Jan
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 28 jul 2013, 21:38
Locatie: 3945 Ham

Re: 508 SW Best Business

Bericht door De_Jan »

De best business is gebaseerd op uitrustingsniveau Active en beschikt altijd over 16" alu velgen Style 02.
BelgianTriple
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 12:51

Re: 508 SW Best Business

Bericht door BelgianTriple »

De_Jan schreef:De best business is gebaseerd op uitrustingsniveau Active en beschikt altijd over 16" alu velgen Style 02.
Ik vreesde er al voor.
Raar dat de verkoper anders bevestigd zou hebben aan onze aankoper (Ja het zijn de velgen vanop de flyer).
Raar dat die dan wel met andere velgen afgebeeld wordt en dat je er wel geen extra opties op kan nemen. Opzettelijk misleidend.
Raar dat de verkopers elkaar tegenspreken.

Hopelijk rijdt de 508 niet raar.

Eén dezer allicht levering van mijn nieuwe 508SW. Benieuwd wat de reactie van de verkoper gaat zijn. Gaan ze iets doen of zal het zijn 'verkocht is verkocht'.
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: 508 SW Best Business

Bericht door jurgen_s »

hopelijk ga je niet je negatieve ervaring tot dusver laten afstralen op de auto zelf want die rijdt echt wel heel goed. Geef de auto een kans, en als de dealer niet meevalt... genoeg vissen in de zee die je wel deftig willen helpen.
BelgianTriple
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 12:51

Re: 508 SW Best Business

Bericht door BelgianTriple »

jurgen_s schreef:hopelijk ga je niet je negatieve ervaring tot dusver laten afstralen op de auto zelf want die rijdt echt wel heel goed. Geef de auto een kans, en als de dealer niet meevalt... genoeg vissen in de zee die je wel deftig willen helpen.
Uiteraard niet. Ik heb er trouwens enigszins voor gezorgd dat Peugeot 508 bij de keuzemogelijkheden kwam. Ze waren er eerst niet voor te vinden maar na wat gelobby toch toestemming gekregen.
Hierdoor heeft Peugeot Antwerpen trouwens tegelijk 2 orders mogen noteren voor een 508.

Wie weet leest Peugeot Antwerpen hier wel mee en krijg ik bij wijze van bedanking wel een setje Allure velgen onder mijn 508 geschoven ;-)
De_Jan
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 28 jul 2013, 21:38
Locatie: 3945 Ham

Re: 508 SW Best Business

Bericht door De_Jan »

Vandaar dat ze er altijd bijschrijven "afbeeldingen niet contractueel", en dat is helaas bij alle merken zo.

In de Best Business Flyer staat de juiste versie als 508sw (foto helemaal onderaan op de binnenpagina). Daar staan de velgen correct. Bij de 508 berline daarboven is het niet correct, want dat is een 508GT. De foto's op de voorpagina tonen dan weer de Allure met 17" velgen.

Je mag er zeker van zijn dat je Best Business voorzien is van 16" alu velgen type 02, zoals standaard op de active. Staat tenandere ook bij de standaarduitrusting van Best Business. Dat kan ik je met 100% zekerheid zeggen. Heb er zo al 10-tal verkocht.
Extra opties zijn op Best Business inderdaad niet mogelijk omdat het hier om een speciale fleet serie ging aan een zeer scherpe prijs.

Wel jammer dat je niet correct bent geïnformeerd, maar ook een verkoper is een mens en dus niet onfeilbaar. Best kan je je verkoper hiermee even confronteren. Bedoeling is toch dat je correct geïnformeerd wordt.

Laat het zoals Jurgen zegt, je pret niet bederven, want het is een leuke wagen en... er zijn inderdaad nog andere dealers.
BelgianTriple
Berichten: 26
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 12:51

Re: 508 SW Best Business

Bericht door BelgianTriple »

Jan,

jij lijkt van wanten te weten en valt dan ook niet uit de lucht als ik zeg dat het kofferdeksel van de 508SW uit kunststof gemaakt is/lijkt.

Kan jij mij zeggen of je er zonder zorgen een fietsendrager op mag monteren?
Ik bedoel het type dat steunt op je achterruit en haakt achter de bovenste en onderste rand van de achterklep.

Ik heb namelijk zo'n Thule fietsendrager vanop mijn huidige Passat.
De_Jan
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 28 jul 2013, 21:38
Locatie: 3945 Ham

Re: 508 SW Best Business

Bericht door De_Jan »

Hallo BelgianTriple,

Ik ben even te rade gegaan bij mijn collega Technisch Raadgever. Hij is geen voorstander van dergelijke fietsdrager op een 508sw te monteren. Het kofferdeksel is inderdaad grotendeels in polyester.

Persoonlijk zou ik het ook niet doen, maar eerder opteren voor een exemplaar op de trekhaak of via dakdragers op het dak. Beide systemen zijn helaas wel duurder dan een exemplaar op het kofferdeksel.
Darl'mat
Pug Driver
Berichten: 4720
Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Re: 508 SW Best Business

Bericht door Darl'mat »

De_Jan schreef:Vandaar dat ze er altijd bijschrijven "afbeeldingen niet contractueel", en dat is helaas bij alle merken zo.
Ik herinner me dat kortlings 1 of ander GSM merk een reclame folder had met een fout op, de persoon op de reclameposter had een GSM vast van een ander merk :lol:
Plaats reactie

Terug naar “50x”