advertentie Automotive Group reclame

Peugeot 205 CTI eigenaar gezocht in Leopolsburg

206, 206+, 207, 208 en 2008

Moderator: P-unit

Plaats reactie
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Peugeot 205 CTI eigenaar gezocht in Leopolsburg

Bericht door joris818 »

Dag allemaal,

Ik heb een vreemde vraag:
Voorbije zomer heb ik aan een persoon uit Leopoldsburg mijn Peugeot 205 CTI verkocht. Ik ben echter het verkoopscontract kwijt en weet de naam van de koper niet meer. Ik heb ondertussen ook een andere gsm dus heb de contact gegevens van de koper niet meer (stom, ik weet het).

Nu kreeg ik een brief aan van de belastingen waaruit blijkt dat deze koper nog steeds op mijn naam rond reed (en ik word nu dus gevraagd om de wegentax te betalen).

Het gaat om een donkergrijze 205 CTI, als iemand me met hem in contact zou kunnen brengen zou dat geweldig zijn ;-)

Alvast bedankt !
Joris Vanné
Joske
Pug Driver
Berichten: 5328
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 205 CTI eigenaar gezocht in Leopolsburg

Bericht door Joske »

Hoe kan die op uw naam rond rijden?
Hebt gij uw nr-plaat niet ingeleverd dan?
jurgen_s
Pug Driver
Berichten: 9544
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 15:04
Locatie: Zelem City

Re: Peugeot 205 CTI eigenaar gezocht in Leopolsburg

Bericht door jurgen_s »

dat vraag ik me ook af.

Normaal gezien neemt die uw roos formulier mee dat ge hebt meegekregen van de keuring en levert gij uw platen in bij de dienst inschrijvingen waarmee jij dus je voertuig uitschrijft.
Lander
Pug Driver
Berichten: 1826
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 12:54
Locatie: Koewacht - NL

Re: Peugeot 205 CTI eigenaar gezocht in Leopolsburg

Bericht door Lander »

Ja... Mss heb jij je plaat nt ingestuurd. Want zelf als hij met nagemaakte platen rijdt en jij hebt je plaat ingestuurd zou je geen belastingen moeten betalen. Want dan wordt dat geschrapt.
joris818
Berichten: 40
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 23:20

Re: Peugeot 205 CTI eigenaar gezocht in Leopolsburg

Bericht door joris818 »

Bedankt voor de snelle reacties !
De wagen ben ik zelf in nederland gaan halen. Ik heb hem hier zelf niet ingeschreven. Ik heb dus ooit geen roos formulier gekegen.

Ik heb de wagen aan hem verkocht maar hij kon hem niet inschrijven omdat ik zelf naar de douane moest gaan. Ik heb hem dan mijn ID kaart mee gegeven zodat hij zelf naar de douane kon gaan voor het roos fomulier.
Hij heeft me achteraf gebeld om te zeggen dat IK mogelijk de wagen zelf ging moeten inschrijven, dat was louter een formaliteit en hij zou ook alle kosten betalen (dus ook de wegentax nu). Maar daarvoor moet ik hem natuurlijk wel kunnen bereiken :-D
Joske
Pug Driver
Berichten: 5328
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
Contacteer:

Re: Peugeot 205 CTI eigenaar gezocht in Leopolsburg

Bericht door Joske »

Vreemd verhaal.
T voelt aan als, die koper heeft u serieus bij uw pietje...

Als gij niks meer op papier hebt zou ik als koper mij van de domme houden. :$
Dries
Pug Driver
Berichten: 932
Lid geworden op: ma 24 dec 2007, 16:23
Locatie: Heusden-zolder
Contacteer:

Re: Peugeot 205 CTI eigenaar gezocht in Leopolsburg

Bericht door Dries »

Dat gij voor hem naar de douane moest gaan voor de wagen in te schrijven is ook bulshit, want als gij een verkoopcontract met hem hebt kan hij gewoon met dat verkoopcontract bij de douane een roos inschrijvingsformulier + vignet gaan halen. hij moet ook wel een kopie van uw aankoopcontract in Nederland mee hebben. Alle zo is het toch bij mij gegaan.
Plaats reactie

Terug naar “20x”