1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 3149
- Lid geworden op: wo 22 mar 2006, 19:39
- Locatie: The big city of Merksplas
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
ferm
en toch zou ik een spuitbuske lak gauw over dat spatbord doen
btw ik vond het super hem eindelijk nog eens op een meeting te zien
en toch zou ik een spuitbuske lak gauw over dat spatbord doen
btw ik vond het super hem eindelijk nog eens op een meeting te zien
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
Bangelijk hem terug te zien bollen...
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
Terugslag klepjes aan geschaft nu nog ff uitzoeken in welke richting ze er tussen moeten
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
whoppa en het vacuum werkt ook zoals het hoort
met dank aan wd parts
met dank aan wd parts
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
graag gedaan
en gij bedankt voor de takelhulp
en gij bedankt voor de takelhulp
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
Vandaag en gisteren nog wat bezig geweest, gele koni's vanachter geplaatst
Nieuwe uitlaat dichtingen
En
Oranje pinkers geplaats
Nieuwe uitlaat dichtingen
En
Oranje pinkers geplaats
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
ik ben fan
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
zo hier ben ik weer
omdat mijn tellerbak verlichting niet werkte ben ik opzoek gegaan naar de oorzaak daarvan
we beginnen met
electrische schema's door zoeken....
van dar uit heb ik een lijstje gemaakt van de pin bezetting
en omdat ik er daarna nog niet helemaal uit wijs werd maar mijn magazijn ingedoken en daar wat reserve onderdelen gaan halen en een test opstelling gebouwd
na wat meten en rondneuzen in de kabel boom vond ik uit dat het deze bruine stekker moest zijn die het probleem gaf
na nog wat meer rondneuzen kwam ik er achter dat deze stekker verbonden moest zijn met apparaat pc15???
en omdat dit apparaat nergens beschreven stond in mijn boeken maar tenraden gegaan op het internet.
na wat rond vragen kwam ik er achter dat apparaat pc15 dus eigenlijk niet meer is dan een verdeel stekker die vast zit aan de binnen zijde van het dashbord,
van hieruit ben ik dan maar in mijn rallye gekropen en bijna dubbel gevouwen onder het dashbord in gekropen om maar enig sinds te kunnen zien waar ik mee bezig was, na wat gevloek en gedoe heb ik het dan uiteindelijk voor mekaar gekregen en heb ik de stekker (die bij mij dus om een of andere reden over het hoofd gezien is geweest) op zijn plaats gekregen, en nu werkt mijn verlichting
omdat mijn tellerbak verlichting niet werkte ben ik opzoek gegaan naar de oorzaak daarvan
we beginnen met
electrische schema's door zoeken....
van dar uit heb ik een lijstje gemaakt van de pin bezetting
en omdat ik er daarna nog niet helemaal uit wijs werd maar mijn magazijn ingedoken en daar wat reserve onderdelen gaan halen en een test opstelling gebouwd
na wat meten en rondneuzen in de kabel boom vond ik uit dat het deze bruine stekker moest zijn die het probleem gaf
na nog wat meer rondneuzen kwam ik er achter dat deze stekker verbonden moest zijn met apparaat pc15???
en omdat dit apparaat nergens beschreven stond in mijn boeken maar tenraden gegaan op het internet.
na wat rond vragen kwam ik er achter dat apparaat pc15 dus eigenlijk niet meer is dan een verdeel stekker die vast zit aan de binnen zijde van het dashbord,
van hieruit ben ik dan maar in mijn rallye gekropen en bijna dubbel gevouwen onder het dashbord in gekropen om maar enig sinds te kunnen zien waar ik mee bezig was, na wat gevloek en gedoe heb ik het dan uiteindelijk voor mekaar gekregen en heb ik de stekker (die bij mij dus om een of andere reden over het hoofd gezien is geweest) op zijn plaats gekregen, en nu werkt mijn verlichting
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
da's die van de regelbare verlichting
ik dacht dat ge enkel uw tellerbak had uitgebouwd en niet de rest van uw dashboard. Had ik het geweten had ik direct de schakelaar laten nakijken. Ik heb het zelf al meegemaakt en een tijd zitten zoeken naar de oplossing toen.
ik dacht dat ge enkel uw tellerbak had uitgebouwd en niet de rest van uw dashboard. Had ik het geweten had ik direct de schakelaar laten nakijken. Ik heb het zelf al meegemaakt en een tijd zitten zoeken naar de oplossing toen.
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
De dimmer die stak in en voor zo ver ik wist was voor de volledige bekabeling in orde, nu stak dus blijkbaar die stekker niet in (verdeel blokje binnen kant van het dash) niet tezien als het dash in de auto steekt
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
pff weer het volgende
daarstraks nog eens een toerke gaan rijden en tijdens het rijden gaat het batterei lampke knipperen, ik vermoed de alternator??
daarstraks nog eens een toerke gaan rijden en tijdens het rijden gaat het batterei lampke knipperen, ik vermoed de alternator??
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
of de riem die niet goed vastzit?
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
Ik moet het eens bekijken, het was donker toen ik terug thuis kwam
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
meet de batterij spanning als hem draait.
is dit 12.5V of hoger werkt alternator nog...
en dan moet ge in dash bekabeling gaan zoeken.
is dit vb 11.8V is werkt alternator niet meer.
indien de spanning constant schommelt werkt alternator ook niet meer goed(zie werkwijze hier onder)...
indien deze niet werkt moet ge eens nazien of de bekrachtiging van alternator nog werkt, klein draadje komt 12V op aan om alternator te doen werken...
is deze wel ok, ligt het aan u u alternator...
dit kan komen door slippende riem zoals hierboven vermeld of het flikkeren van lichtje kan er op wijze dat de koolstofborstels misschien versleten zijn of vastzitten en daardoor enkel soms de 12V van de bekrachtiging doorgeven waardoor alternator enkel soms werkt...
ps: hebt ge niet genoeg ervaring om bovenstaande te doen, vraag hulp!
12V is geen gevaarlijke spanning, maar een batterij die ontploft door kortsluiting is dat wel!!!
is dit 12.5V of hoger werkt alternator nog...
en dan moet ge in dash bekabeling gaan zoeken.
is dit vb 11.8V is werkt alternator niet meer.
indien de spanning constant schommelt werkt alternator ook niet meer goed(zie werkwijze hier onder)...
indien deze niet werkt moet ge eens nazien of de bekrachtiging van alternator nog werkt, klein draadje komt 12V op aan om alternator te doen werken...
is deze wel ok, ligt het aan u u alternator...
dit kan komen door slippende riem zoals hierboven vermeld of het flikkeren van lichtje kan er op wijze dat de koolstofborstels misschien versleten zijn of vastzitten en daardoor enkel soms de 12V van de bekrachtiging doorgeven waardoor alternator enkel soms werkt...
ps: hebt ge niet genoeg ervaring om bovenstaande te doen, vraag hulp!
12V is geen gevaarlijke spanning, maar een batterij die ontploft door kortsluiting is dat wel!!!
-
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 22:14
- Locatie: Helchteren
Re: 1989 - Peugeot 205 rallye - Peugeotfreak
mijn volt meter die ik in mijn dash ingebouwd heb blijft mooi op om en bij de 14V staan, verder zou ik de alternator eens moeten uitmeten dan