1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
Moderator: P-unit
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
Voila, antwoord op de vraag
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
Thx. En dan 1.000km doen met de 90PK versie. Goed gedaan!
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
Ik durf nochtans al eens wat sportiever rijden dan de gemiddelde chauffeur, en bij optrekken durf ik wel al eens hoger in toeren gaan
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
Naar mijn mening is dat zelfs niet slecht voor een diesel om eens hoger te gaan in toeren. Ik doe het ook regelmatig (en enkel bij warme motor natuurlijk).
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
wat is hoog? voorbij het rode is gewoon TE hoog, alles ervoor is erop berekent
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
ik ook, dat doet de e-HDi bak automatisch in de S-stand, ook bij rustiger optrekkenGT'tje schreef:Naar mijn mening is dat zelfs niet slecht voor een diesel om eens hoger te gaan in toeren. Ik doe het ook regelmatig (en enkel bij warme motor natuurlijk).
voortdurend zo snel mogelijk naar een hogere versnelling gaan, laat de motor nooit 'ademen' en kan niet goed zijn voor het clean blijven van de EGR-klep
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
Tot net voor het rode
Lijkt me eerlijk gezegd voor ieder soort motor beter om pas te schakelen bij hogere toeren. Ik vergelijk het met fietsen; al je te snel naar een te hoge versnelling schakelt doet dat na een tijd toch wreed pijn in de benen.
Lijkt me eerlijk gezegd voor ieder soort motor beter om pas te schakelen bij hogere toeren. Ik vergelijk het met fietsen; al je te snel naar een te hoge versnelling schakelt doet dat na een tijd toch wreed pijn in de benen.
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
exact, je benen moeten dan teveel koppel (trekkracht) leveren
vermogen = koppel x toerental
bij laag toerental moet het vermogen meer van het koppel komen - wat évengoed brandstof kost, maar ook de krukaslagers zwaarder belast
vermogen = koppel x toerental
bij laag toerental moet het vermogen meer van het koppel komen - wat évengoed brandstof kost, maar ook de krukaslagers zwaarder belast
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
Tot voor het rood he Met mijne automaat geraak ik zelfs niet in het roodPUG(z)OT schreef:wat is hoog? voorbij het rode is gewoon TE hoog, alles ervoor is erop berekent
Maar als ik doortrek is het meestal tot 4.000trm. Later doet hij niet veel meer. Vanaf 4.500 staat hij in het rood.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
Vluchtig wat interieurfoto's genomen
Stuur heeft wel wat afgezien van de tand des tijds
Houder voor een gsm uit de oertijd moeten we ook eens verwijderen
Radio...
... met casettedeck!!! Oldscool baby
Enkel de verlichting van de radio werkt niet meer, maar in de toekomst keer kijken of ik deze niet kan vervangen door een cd versie
en de tellertjes
Bij mooi weer eens wat betere en meer foto's nemen
Stuur heeft wel wat afgezien van de tand des tijds
Houder voor een gsm uit de oertijd moeten we ook eens verwijderen
Radio...
... met casettedeck!!! Oldscool baby
Enkel de verlichting van de radio werkt niet meer, maar in de toekomst keer kijken of ik deze niet kan vervangen door een cd versie
en de tellertjes
Bij mooi weer eens wat betere en meer foto's nemen
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
zoeken voor een lederen stuurke
zoveel gaat dat niet kosten tweedehands
zoveel gaat dat niet kosten tweedehands
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
Ik zou die gsm houder er niet uitgooien, ik zou een bijpassende gsm zoeken. Dik retro.
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
Over die gsm heb ik ook al zitten denken Het valt me wel op dat dit vrij goed afgewerkt is. Zou Peugeot dit ooit als aftermarket aangeboden hebben?
-
- Pug Driver
- Berichten: 1647
- Lid geworden op: vr 10 okt 2008, 12:24
- Locatie: Tienen
Re: 1999 - Peugeot 406 - Silverlion306
Iemand trouwens idee waarvoor dat ronde vlak boven die gsm houder dient?