Jethro schreef:En deze kan ook weer een jaartje verder (misschien wel het laatste)
Het is gebeurd, einde verhaal break
Paar weken geleden tegen de lamp gelopen bij een alcoholcontrole bij ons op de grote baan. Ze hadden zo'n rubberen gele snelheidsremmer gelegd waar ik dus niet over geraakte. Heel dat ding meegesleurd
en na er achteruit terug te zijn afgereden, heeft de agent het opzij gelegd en kon ik aan de kant gaan staan.
Safe geblazen, papieren en verzekering waren in orde, maar keuring niet wegens verlaging. Auto opgemeten, foto's getrokken, nog gediscussieerd over de velgen, maar die staken niet uit! PV opgesteld en dan had ik de keuze: ofwel volgen naar het politiebureau, break achter slot en daarna op afspraak naar de keuring (het was zaterdag) ofwel verplicht naar huis rijden en zelf naar de keuring rijden in de loop van de week en rood keuringsattest voorleggen aan politie.
Ben voor de 2de optie gegaan en zelf naar de keuring geweest. Die gasten waren nog wel vriendelijk. Stationschef heeft heel de lijn zelf gedaan, zonder iets te raken (had hem op voorhand verwittigd dat hij echt wel laag hong) Dus chapeau! Moesten nog lachen met bouten subframe en verstevigde carter. Dit was het resultaat:
De keuze was dan om hem origineel te zetten, maar hij hangt echt wel op zijn gat in keuringsmodus (achteras is van een 3-deurs) en de vraag is ook of hij dan geometriekeuring moet krijgen of niet? Of verlaagd keuren, en zoiezo geometriekeuring. Maar dan kost het wel wat (nieuwe schroefkit met papieren, plaatsingsattest en keuring zelf)
Dus ten gevolge van heel deze grap, plus dat distributie eigenlijk op de planning stond, plus dat hij een roestgat heeft in wielkuip RA, plus dat heel veel elektronica zijn kuren heeft, plus ... heb ik besloten om deze uit te schrijven.
Jammer, want ik had graag de 300.000km gehaald (moest er nog maar 7.500 doen denk ik), maar aan alle mooie verhaaltjes komt een einde
Gelukkig heb ik momenteel de Partner vant werk om mee rond te rijden.