2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Moderator: P-unit
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
voilà, juist terug van groot onderhoud
747,26€ was de rekening:
pakking 2.14
olie 12.4
oliefilter 13.87
interieurfilter - koolstof 34.87
luchtfilter (maar daar moet ik nog eens voor bellen want ik heb geen luchtfilter meer , enfin eentje om te vervangen toch niet) 20.84
mazoutfilter 27.6
klein materiaal 5
occasie remklauw rechtsachter 50
ruitenwissers 40.24
marteralarm 40.9
lampje voor de nummerplaat 2.18
demper ? 21
remblokken voor achteraan 70.64
koelvloeistof (0.2 eenheden) 1.09
ruitenwisservloeistof 5l 8.55
nieuwe aansluitstekker voor de trekhaak 31.48
werkloon 187.2
btw 129.69
we kunnen er weer tegen voor 120.000 km's
enkel nog de darm van de turbo gaan halen en die was 49€ en een sjiek
747,26€ was de rekening:
pakking 2.14
olie 12.4
oliefilter 13.87
interieurfilter - koolstof 34.87
luchtfilter (maar daar moet ik nog eens voor bellen want ik heb geen luchtfilter meer , enfin eentje om te vervangen toch niet) 20.84
mazoutfilter 27.6
klein materiaal 5
occasie remklauw rechtsachter 50
ruitenwissers 40.24
marteralarm 40.9
lampje voor de nummerplaat 2.18
demper ? 21
remblokken voor achteraan 70.64
koelvloeistof (0.2 eenheden) 1.09
ruitenwisservloeistof 5l 8.55
nieuwe aansluitstekker voor de trekhaak 31.48
werkloon 187.2
btw 129.69
we kunnen er weer tegen voor 120.000 km's
enkel nog de darm van de turbo gaan halen en die was 49€ en een sjiek
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Dat was idd een groot onderhoud
Maar alle, een goed onderhouden auto is toch ook belangrijk he.
Maar alle, een goed onderhouden auto is toch ook belangrijk he.
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
heb t u laten rechtzetten, die filter wordt van u turbodarm afgetrokken, en die 4 dempers zijn de rubbers van uw motorafdekking
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
heb sharene al via sms contact gehad dat ze het zo gingen regelen
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
vandaag de nieuwe turbo darm gestoken
het roken was al bijna volledig gedaan met mijn eigenbouw turboleiding, met die nieuwe is het nu terug volledig weg. Straks nog eens goed door testen op de autosnelweg, want de restanten van roet die er nu nog inzitten zullen nog losgereden moeten worden.
Auto trekt ook mooi in één vlotte beweging op zonder ergens te haperen.
Da's dan een periode van 2 jaar eindelijk kunnen afsluiten met de vraag hoe het komt dat mijn auto roet uitstootte bij het optrekken
Op de keuring gaat het dus weer plezant worden omdat ze zich gaan afvragen waarom ze geen roetuitstoot kunnen meten
het roken was al bijna volledig gedaan met mijn eigenbouw turboleiding, met die nieuwe is het nu terug volledig weg. Straks nog eens goed door testen op de autosnelweg, want de restanten van roet die er nu nog inzitten zullen nog losgereden moeten worden.
Auto trekt ook mooi in één vlotte beweging op zonder ergens te haperen.
Da's dan een periode van 2 jaar eindelijk kunnen afsluiten met de vraag hoe het komt dat mijn auto roet uitstootte bij het optrekken
Op de keuring gaat het dus weer plezant worden omdat ze zich gaan afvragen waarom ze geen roetuitstoot kunnen meten
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Blij te lezen dat het allemaal weer dik in orde is.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ik ook. Niets zo marginaal als een auto met roetfilter die doempt als een oude stoomboot.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Ja he Kevin [emoji1]
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
haha. hoezo?? zo hard rookt de mijne toch niet??
wel een optie die ik nog niet gecontroleerd heb..
wel een optie die ik nog niet gecontroleerd heb..
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
controleer dan maar eens al uw turbodarmen. Want gij zit ook met vermogenverlies als ik het me nog goed herinner van de trip naar frankrijk.
-
- Berichten: 275
- Lid geworden op: vr 07 jul 2006, 17:48
- Locatie: Scherpenheuvel
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
Ik heb op de 607 waar de buis van de 2 turbos onder motor doorkomt en op een slang overgaat zit dat daar met een clips en een o-ring.Er hangt daar soms een drupje olie dus echt dicht is dat niet.Ik heb ook een tijd gehad bij doortrekken dat ik iets hoorde blazen.Bij volgende smering buis er van onder en dan rol ik er een kraag aan en zet er een spanring op.
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ik hoor nu niets meer ruisen of blazen. Eindelijk terug stilte.
Enkel mijn vrouw nog stil krijgen in de auto om de rust en kalmte helemaal weder te laten keren
Enkel mijn vrouw nog stil krijgen in de auto om de rust en kalmte helemaal weder te laten keren
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
daarvoor hebben ze duct tape uitgevonden
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
ze thuislaten is gemakkelijker
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 2006 - Peugeot 607 2.0HDI - jurgen_s
nee kevin uw rookt niet nee toen we terug kwamen van Engeland en je gaf gas nadat Jonas was afgeslagen zag ik de borden boven het autostrade zelfs bijna nietmeer
soms kan zo een darm stuk zijn zonder uitwendig zichtbaar te zijn, dan lost die dubbele wand en krijg je binnenkant een blaas, en dan zou hij dicht kunnen zuigen...
soms kan zo een darm stuk zijn zonder uitwendig zichtbaar te zijn, dan lost die dubbele wand en krijg je binnenkant een blaas, en dan zou hij dicht kunnen zuigen...