2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Moderator: P-unit
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Ik doe nog maar alleen korte ritten maar pomp met momenten goed door. Eerste roetfilter nog en eolys bijgevuld op 177k
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Darl'mat: echt 255.000 km met eerste roetfilter ? nooit gekuist in die tijd ?
.
Jurgen: da's goed gedaan - dan tank je enkel bij zowat lege tank vermoed ik anders gaat de Eolys er iets sneller door (ik las tenminste ooit eens dat de hoeveelheid bij te mengen Eolys bij de oudere modellen nauwkeuriger berekend werd tijdens tanken van een zowat lege tank)
de laatste 1 of 2 tankbeurten met de 807 kapte ik er door omstandigheden geen 2-takt olie bij, zag de wagen toch wat roken / roeten bij donker in de koplampen van de auto achter mij, bij doortrekken vanuit lagere toerentallen
heb er gisteren bij voltanken weer eens een 400 ML zuivere Méguin TC bij gedaan (zonder te mengen met Addinol MZ 406) - de Méguin is benchmark voor z'n reinigende werking (nog iets meer dan de Monzol5C) - en vandaag van Gent naar Sas van Gent en terug gereden, moesten daar toch naartoe, om het al door de injectoren te 'jagen'
(vooral met de Méguin (bruikbaar tot Euro4, ik kap dat niet in de 508) merk je gelijk het verschil in motorloop, rustiger, trekt mooi en gelijkmatig door tot in de hogere toerentallen)
vd week bij donker nog maar 'ns kijken wat het geeft qua rook bij wat doortrekken
afbeelding zie bv:
http://www.motoroele.de/motorrad-und-co ... ynthetisch
.
Jurgen: da's goed gedaan - dan tank je enkel bij zowat lege tank vermoed ik anders gaat de Eolys er iets sneller door (ik las tenminste ooit eens dat de hoeveelheid bij te mengen Eolys bij de oudere modellen nauwkeuriger berekend werd tijdens tanken van een zowat lege tank)
de laatste 1 of 2 tankbeurten met de 807 kapte ik er door omstandigheden geen 2-takt olie bij, zag de wagen toch wat roken / roeten bij donker in de koplampen van de auto achter mij, bij doortrekken vanuit lagere toerentallen
heb er gisteren bij voltanken weer eens een 400 ML zuivere Méguin TC bij gedaan (zonder te mengen met Addinol MZ 406) - de Méguin is benchmark voor z'n reinigende werking (nog iets meer dan de Monzol5C) - en vandaag van Gent naar Sas van Gent en terug gereden, moesten daar toch naartoe, om het al door de injectoren te 'jagen'
(vooral met de Méguin (bruikbaar tot Euro4, ik kap dat niet in de 508) merk je gelijk het verschil in motorloop, rustiger, trekt mooi en gelijkmatig door tot in de hogere toerentallen)
vd week bij donker nog maar 'ns kijken wat het geeft qua rook bij wat doortrekken
afbeelding zie bv:
http://www.motoroele.de/motorrad-und-co ... ynthetisch
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
ik tank inderdaad bij volledig lege tank
roeten kan veel oorzaken hebben. Ik zou ook eens kijken naar de turbodarmen naar de inlaatcollector. 1 klein lekje is genoeg om roet te geven.
roeten kan veel oorzaken hebben. Ik zou ook eens kijken naar de turbodarmen naar de inlaatcollector. 1 klein lekje is genoeg om roet te geven.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
turbodarmen naar de Inlaatcollector [emoji32]
geen idee waar ik die bij de 807 moet zoeken.....
en ge kunt bij die wagens ook nergens aan
geen idee waar ik die bij de 807 moet zoeken.....
en ge kunt bij die wagens ook nergens aan
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
2 liter of 2.2 uw 807?
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
2.0 HDi 136 van juli 2008, naar ik begreep zelfde als uw motor (mijne niet getuned)
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
en ik moet zeggen de wagen rijdt weer als nieuw, merk nu toch dat de koppeling stillekes-aan is achteruit gegaan, met toch wel wat slip bij het overschakelen - de schakelmomenten zijn weer duidelijker voelbaarPetDig2 schreef:deze vm tel gehad - 508 SW is hersteld - ga 'm straks afhalen
ben benieuwd
het blijft de typische ETG bak, maar ik vind het extra uitnodigen tot zeer ontspannen en relaxed rijden
het enige wat een minpunt is, vind ik, is het in S stand (waarin ik altijd rij) bij aankomst bij verkeerslichten bij bijna stilstand terugschakelen naar 1ste, wat niet helemaal schokvrij gebeurt
daarom dat ik bij fileverkeer de S stand uitschakel - de bak blijft dan in 2 tot helemaal stilstand
maar eens de file weer rijdt, weer gauw naar S, anders schakelt de bak in no time op naar de hogere versnellingen, alsof wat toeren maken een misdaad is - ik wil ook bij rustig rijden (ik doe niet anders) dat de bak langer doortrekt in elke versnelling
zo rijd ik ook met de 807 en ik heb nog nooit, niet met de Ulysse noch met beide C8's indertijd, problemen met 'n EGR klep gehad
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Ik rijd ook ongeveer zo, zodra ik een constante snelheid aanhoud in de hoogst mogelijke versnelling, maar tijdens het versnellen mag er wel iets langer in een versnelling doorgetrokken worden.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
vd week in 'n C-klasse gezeten - weet eigenlijk niet goed wat daar nu zo bijzonder aan is - er wordt van gezegd dat ie weg heeft van de S-klasse - toch wel klein vanbinnen
in feite is de 508 qua binnenruimte écht van 'n klasse hoger - doet je je eigen wagen weer sterker waarderen
in feite is de 508 qua binnenruimte écht van 'n klasse hoger - doet je je eigen wagen weer sterker waarderen
Laatst gewijzigd door PetDig2 op za 16 dec 2017, 12:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
idd, als ik een c klasse break zie vergelijk ik hem met een 308sw, in silhouette lijken ze wat op elkaar.
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
en ge kunt dat 1000 keer zeggen... de badge kopers, of beter de imago kopers, gaan dat altijd toedekken met de mantel der liefde... zo dik dat ge nooit meer moet stoken
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
hmmm... vind het silhouet vd C break met z'n ver naar voor geplaatste voorwielen toch wel verschillen met dat van de 308 SWDarl'mat schreef:idd, als ik een c klasse break zie vergelijk ik hem met een 308sw, in silhouette lijken ze wat op elkaar.
de C break zit wat lengte en interieurruimte tussen de 508 SW en de 308 SW in
(de koffer van de 308 SW buiten beschouwing gelaten: zo groot is zelfs die van de 508 SW niet - dat is gelijk iets van het in mijn ogen wat minder homogene van de 308 SW: 'teveel' koffer tov te weinig beenruimte achter)
maar ik vind (zal wel 'n slechte of vreemde smaak hebben) de vorige C Break nog meer 'Mercedes' uitstralen, soberder, gedegener ook, maar eveneens kleiner dan de 508 SW
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
lijkt erop dat mijn 508 SW doorgeschoven mag worden naar nieuw startende collega en dat ik een nieuwe uit stock kan gaan kiezen
-
- Pug Driver
- Berichten: 5329
- Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 17:31
- Locatie: Sint-Huibrechts-Hern
- Contacteer:
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
Das zalig voor de nieuwe collega. Die krijgt ne deftig verzorgde auto.
En dan is de kans groot dat die 'klaagt' dat hem maar ne Peugeot krijgt. (typische reactie).
En dan is de kans groot dat die 'klaagt' dat hem maar ne Peugeot krijgt. (typische reactie).
Re: 2014 - Peugeot 508 SW e-HDi - 807-508sw
dat eerste is zeker wel waar
dat tweede weet ik niet - 't is een 45+ 'er dus daar mogelijk ondertussen minder 'gevoelig' voor
de 508 huidige model is gewoon een kwalitatief erg goede wagen, en uitermate geschikt als lange-afstanden-auto, zelfs als 1.6 HDi
sterk onderschat
Verstuurd vanaf mijn Lenovo B8080-F met Tapatalk
dat tweede weet ik niet - 't is een 45+ 'er dus daar mogelijk ondertussen minder 'gevoelig' voor
de 508 huidige model is gewoon een kwalitatief erg goede wagen, en uitermate geschikt als lange-afstanden-auto, zelfs als 1.6 HDi
sterk onderschat
Verstuurd vanaf mijn Lenovo B8080-F met Tapatalk