PU's 206 As low as it can go...
Moderator: P-unit
Achterbumper heb ik begin van dit jaar al gemonteerd. De auto is nu in 3 verschillende grijstinten, dus de kleuren moet je maar niet zo op letten...Tyions schreef:heb je ook een andere achterbumper?? Oud model op de foto te zien?
Wordt allemaal ooit nog wel eens dezelfde kleur, maar ik heb er nu het geld niet echt voor.
Huidige achterbumper is van P&A Tuning
Hier dan de update die ik beloofd had.
De auto is vorige week vrijdag gewassen, maar met dit weer is er weinig van te zien....
Allereerst: de koplampen, FK angeleyes
Zwarte knipperlichtjes zitten er ook alweer een tijdje in:
Daarna ben ik aan de slag gegaan met een bijna dubbelgevouwen uitlaat. Deze was niet al te duur, dus ik heb hem opgeknapt. Hij moet nog wel een keer goed afgehangen worden, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
Tussen het langdurige audio project door nog even de voorremmerij vervangen door een paar maatjes groter, die van een 307 dus:
Het audio project is zoals gezegd langdurig. Door mijn werk ontbreekt me gewoon de tijd om het netjes af te maken. Ik heb het dus zo snel mogelijk spelend gemaakt en toen niets meer aan gedaan.
Eerst speelde ik met een Audio System F4-600 versterker. 2x150 watt voor de compo en 1 x 450 voor de sub.
Deze is vervangen voor een Steg 310.2 voor de compo (2x 310 watt) en een GZNA 2800 voor de sub (1x800 watt @ 4 ohm)
Verder ben ik dus van gesloten naar gepoort gegaan.
De AS werd gevoed door een 35mm2. Deze kabel gaat nu naar de Steg, en ik heb een 50 kwadraat bij getrokken voor de Ground Zero.
Toekomstplannen zijn dus de voorkant nog wat verder richting aarde gaan brengen en de audio netjes afwerken.
De auto is vorige week vrijdag gewassen, maar met dit weer is er weinig van te zien....
Allereerst: de koplampen, FK angeleyes
Zwarte knipperlichtjes zitten er ook alweer een tijdje in:
Daarna ben ik aan de slag gegaan met een bijna dubbelgevouwen uitlaat. Deze was niet al te duur, dus ik heb hem opgeknapt. Hij moet nog wel een keer goed afgehangen worden, maar daar heb ik nog geen tijd voor gehad.
Tussen het langdurige audio project door nog even de voorremmerij vervangen door een paar maatjes groter, die van een 307 dus:
Het audio project is zoals gezegd langdurig. Door mijn werk ontbreekt me gewoon de tijd om het netjes af te maken. Ik heb het dus zo snel mogelijk spelend gemaakt en toen niets meer aan gedaan.
Eerst speelde ik met een Audio System F4-600 versterker. 2x150 watt voor de compo en 1 x 450 voor de sub.
Deze is vervangen voor een Steg 310.2 voor de compo (2x 310 watt) en een GZNA 2800 voor de sub (1x800 watt @ 4 ohm)
Verder ben ik dus van gesloten naar gepoort gegaan.
De AS werd gevoed door een 35mm2. Deze kabel gaat nu naar de Steg, en ik heb een 50 kwadraat bij getrokken voor de Ground Zero.
Toekomstplannen zijn dus de voorkant nog wat verder richting aarde gaan brengen en de audio netjes afwerken.
Vanmorgen eens rond wezen rijden en onderweg wat spulletjes gekocht. Toen ik thuis kwam ben ik maar weer eens aan het klussen gegaan.
Eerst wilde ik mijn audio wat netter hebben. Komend weekend ben ik op vakantie dus dan moet de koffer redelijk te gebruiken zijn (zonder het gevaar dat er iets op een voeding valt --> kortsluiting).
Het laatste afwerken gebeurt na mijn vakantie, als ik weer op de zaak ben. Moeten een paar RVS afwerkstukjes gemaakt worden en daar heb ik thuis het materiaal niet voor.
Genoeg zever, jullie willen foto?s.
Ik ben begonnen om mijn sub uit de auto te pakken om wat plaats te maken. Toen heb ik de overige 3 stukjes MDF vastgemaakt waar mijn "bodemplaat" op komt te liggen.
Daarna ben ik aan de "bodemplaat" begonnen.
HUH?!?! zul je denken...
Je ziet het hieronder zometeen
Maar meteen even een plaatsje gezocht voor de 2 meter klitteband die ik vanmorgen gekocht heb
In tijd dat de bodemplaat lag te drogen ben ik begonnen met het schuren van het kofferlatje.
Owja.. Die bodemplaat.
Nou, hier zie je het dan. Die lag te drogen en daarvoor moet die gewoon wat aangedrukt worden
Kan even niet verder aan de bodemplaat en de subkist omdat ik nu een tacker nodig heb en die ligt bij ons pa in de bus.
Daarom ga ik nog maar even verder met het kofferlatje...
En toen ik begon deze update te typen begon het ook wat te regenen. Heb dus vlug het latje naar binnen gehaald. Zometeen nog een paar keer een laagje erover spuiten en dan morgen monteren als ik er de blanke lak over heb gespoten.
Dat was het voor vandaag
Eerst wilde ik mijn audio wat netter hebben. Komend weekend ben ik op vakantie dus dan moet de koffer redelijk te gebruiken zijn (zonder het gevaar dat er iets op een voeding valt --> kortsluiting).
Het laatste afwerken gebeurt na mijn vakantie, als ik weer op de zaak ben. Moeten een paar RVS afwerkstukjes gemaakt worden en daar heb ik thuis het materiaal niet voor.
Genoeg zever, jullie willen foto?s.
Ik ben begonnen om mijn sub uit de auto te pakken om wat plaats te maken. Toen heb ik de overige 3 stukjes MDF vastgemaakt waar mijn "bodemplaat" op komt te liggen.
Daarna ben ik aan de "bodemplaat" begonnen.
HUH?!?! zul je denken...
Je ziet het hieronder zometeen
Maar meteen even een plaatsje gezocht voor de 2 meter klitteband die ik vanmorgen gekocht heb
In tijd dat de bodemplaat lag te drogen ben ik begonnen met het schuren van het kofferlatje.
Owja.. Die bodemplaat.
Nou, hier zie je het dan. Die lag te drogen en daarvoor moet die gewoon wat aangedrukt worden
Kan even niet verder aan de bodemplaat en de subkist omdat ik nu een tacker nodig heb en die ligt bij ons pa in de bus.
Daarom ga ik nog maar even verder met het kofferlatje...
En toen ik begon deze update te typen begon het ook wat te regenen. Heb dus vlug het latje naar binnen gehaald. Zometeen nog een paar keer een laagje erover spuiten en dan morgen monteren als ik er de blanke lak over heb gespoten.
Dat was het voor vandaag
Gisteravond heb ik toch nog even verder gedaan toen ons pa thuis was met het nietmachien
Hij kon het ook weer niet laten om even mee te helpen met de bodemplaat...
Daarna nog even het subkistje in een stofje gestoken voordat ik weer weg moest.
Nog een embleempje overgehouden van mijn kofferklep, en ik dacht dat die het zwarte wel mooi zou breken.
En in de auto komt het er dan ongeveer zo uit te zien. Subje moet je er zelf even bij in denken. Die maak ik vanavond in zijn kist.
Over anderhalve week nog een RVS rooster maken voor over de amps en een RVS buis tot poort omtoveren. Dan is het wat mij betreft een heel eind klaar zo.
Hij kon het ook weer niet laten om even mee te helpen met de bodemplaat...
Daarna nog even het subkistje in een stofje gestoken voordat ik weer weg moest.
Nog een embleempje overgehouden van mijn kofferklep, en ik dacht dat die het zwarte wel mooi zou breken.
En in de auto komt het er dan ongeveer zo uit te zien. Subje moet je er zelf even bij in denken. Die maak ik vanavond in zijn kist.
Over anderhalve week nog een RVS rooster maken voor over de amps en een RVS buis tot poort omtoveren. Dan is het wat mij betreft een heel eind klaar zo.
Gisteren bedacht ik me dat ik waarschijnlijk ook langere remslangen nodig ga hebben om nog verder te verlagen. Daarvoor ben ik gisteren bij de dealer geweest en die had iets gevonden zei die. Vanmiddag kan ik dat ophalen, vanavond even monteren en vrijdagmiddag om 1 uur heb ik een afspraak om hem wat omlaag te laten schroeven
Vandaag nog wat aan het spuiten geweest. Ben nu zo ver dat de blanke lak erover kan.
Vandaag nog wat aan het spuiten geweest. Ben nu zo ver dat de blanke lak erover kan.
De schermen zijn gemonteerd. Ze zijn wat doffer dan de deuren en motorkap, maar dat neem ik voor lief.
Voor foto's dat de schermen gemonteerd zijn was het wat te donker en de foto's die ik binnen heb gemaakt waren mislukt. Die houden jullie tegoed van me.
De remleidingen krijg ik morgen in bezit. Morgenavond weer even wat sleutelen om ze eronder te krijgen en dan is het overmorgen de dag dat ik OVERAL op moet gaan letten waar ik rij, en hoe hard ik over de hobbels en bobbels rij.
Plaatjes van het kofferbakstripje ben ik helemaal vergeten te plaatsen zag ik trouwens.
Helaas heeft het oude stripje veel getrild (denk ik) en heeft dus mooi zijn afdruk achtergelaten in de lak
Voor foto's dat de schermen gemonteerd zijn was het wat te donker en de foto's die ik binnen heb gemaakt waren mislukt. Die houden jullie tegoed van me.
De remleidingen krijg ik morgen in bezit. Morgenavond weer even wat sleutelen om ze eronder te krijgen en dan is het overmorgen de dag dat ik OVERAL op moet gaan letten waar ik rij, en hoe hard ik over de hobbels en bobbels rij.
Plaatjes van het kofferbakstripje ben ik helemaal vergeten te plaatsen zag ik trouwens.
Helaas heeft het oude stripje veel getrild (denk ik) en heeft dus mooi zijn afdruk achtergelaten in de lak
Hij is niet zo laag als sommige hier, maar staat nog gewoon op 17" pootjes met een 205/40/17 er rondom.. Eerst een ladingkje foto's
Lager als dit kan niet. Dan zit de stabilisatiestang in de weg. Ik zou wel wat minder stugge veren kunnen plaatsen om zo nog wat te zakken, maar dat vindt ik een beetje jammer. Heb nu een super goede wegligging. Heerlijk stug, dus ik wil niet van die slappe veren om hem op die manier te laten zakken.
Stugge kortere veren zou nog kunnen, maar eerst zo eens even rondrijden en kijken of het overal gewoon gaat.
De speling tussen grond en dorpel is 84mm. Heb geprobeerd dat duidelijk te maken met die foto's, maar of dat gelukt is weet ik niet
Lager als dit kan niet. Dan zit de stabilisatiestang in de weg. Ik zou wel wat minder stugge veren kunnen plaatsen om zo nog wat te zakken, maar dat vindt ik een beetje jammer. Heb nu een super goede wegligging. Heerlijk stug, dus ik wil niet van die slappe veren om hem op die manier te laten zakken.
Stugge kortere veren zou nog kunnen, maar eerst zo eens even rondrijden en kijken of het overal gewoon gaat.
De speling tussen grond en dorpel is 84mm. Heb geprobeerd dat duidelijk te maken met die foto's, maar of dat gelukt is weet ik niet