Wok en zijn Peug 308
Moderator: P-unit
Wok en zijn Peug 308
Weer even wat inbreng van jullie Noorderburen
Wok is de (bij)naam en de standaardvragen heb ik hier (klik) beantwoord.
Dat verhaal ga ik hier dus niet herhalen. Wel plant ik hier enkele foto's neer van de Peugs die ik heb gehad en natuurlijk de Peug die ik nu rijd
De eerste Peug was een een 205 1.6 CTI uit 1986:
Er kwam echter al snel een tweede 1.6 CTI bij; ditmaal uit 1988:
Ondertussen kocht ik een 205 dTurbo voor dagelijks vervoer (in afwachting van de leaseauto):
Deze werd echter al snel ingeruild op een 205 GTI met een turbo-conversie
Inmiddels zijn alle 205's de deur uit (wegens verhuizing) en moet ik het voorlopig even doen met:
Zeker geen straf, maar ik wil absoluut weer een 'open' 205 erbij hebben. Eerst een garage/stalling zien te vinden, maar daarna komt er weer een CJ/CT(I)
Wok is de (bij)naam en de standaardvragen heb ik hier (klik) beantwoord.
Dat verhaal ga ik hier dus niet herhalen. Wel plant ik hier enkele foto's neer van de Peugs die ik heb gehad en natuurlijk de Peug die ik nu rijd
De eerste Peug was een een 205 1.6 CTI uit 1986:
Er kwam echter al snel een tweede 1.6 CTI bij; ditmaal uit 1988:
Ondertussen kocht ik een 205 dTurbo voor dagelijks vervoer (in afwachting van de leaseauto):
Deze werd echter al snel ingeruild op een 205 GTI met een turbo-conversie
Inmiddels zijn alle 205's de deur uit (wegens verhuizing) en moet ik het voorlopig even doen met:
Zeker geen straf, maar ik wil absoluut weer een 'open' 205 erbij hebben. Eerst een garage/stalling zien te vinden, maar daarna komt er weer een CJ/CT(I)
@ kuuner: yup, ik woon nu toch zo dicht bij de grens...
@ marko, rebelish, Vijf en Erwin: Dank!
@ 306extreme: Hier is alles prima! Jammer inderdaad dat we elkaar hebben gemist op de PugDay, maar ik zag al wel dat je mijn 308 op de foto had gezet. Maar we zullen elkaar vast nog wel eens treffen. Hetzij via hier of anders via het 308 forum
@ Marty: Ik mis de CTI nog wel hoor, maar als je 160km verderop gaat wonen en even geen geld hebt om de CTI weer klaar te maken voor de weg (laswerk en motorwissel), dan moet je een verstandig, maar pijnlijk besluit nemen en afscheid nemen. Gelukkig is de CTI in goede handen gekomen en heb ik goed contact met de huidige eigenaar, dus wellicht dat ik nog weer een keer achter het stuur van mijn ex-CTI kan kruipen
De diesel was sowieso maar een tijdelijke auto en de Turbo heb ik in een gekke bui gekocht, maar dat ding was veel te duur om erbij te hebben (was toen immers zelfs mijn 3e auto, naast de lease en de CTI): dat ding reed 1 op 6 op Euro98
@ Barry: dat zijn inderdaad Xenons. Laat je echter niet misleiden door de foto; in het echt is het helder wit licht. De xenon in mijn wagen is namelijk de fabrieksoptie, dus met automatische hoogteregeling, sproeiers en meedraaiende lampen in de bochten.
@ marko, rebelish, Vijf en Erwin: Dank!
@ 306extreme: Hier is alles prima! Jammer inderdaad dat we elkaar hebben gemist op de PugDay, maar ik zag al wel dat je mijn 308 op de foto had gezet. Maar we zullen elkaar vast nog wel eens treffen. Hetzij via hier of anders via het 308 forum
@ Marty: Ik mis de CTI nog wel hoor, maar als je 160km verderop gaat wonen en even geen geld hebt om de CTI weer klaar te maken voor de weg (laswerk en motorwissel), dan moet je een verstandig, maar pijnlijk besluit nemen en afscheid nemen. Gelukkig is de CTI in goede handen gekomen en heb ik goed contact met de huidige eigenaar, dus wellicht dat ik nog weer een keer achter het stuur van mijn ex-CTI kan kruipen
De diesel was sowieso maar een tijdelijke auto en de Turbo heb ik in een gekke bui gekocht, maar dat ding was veel te duur om erbij te hebben (was toen immers zelfs mijn 3e auto, naast de lease en de CTI): dat ding reed 1 op 6 op Euro98
@ Barry: dat zijn inderdaad Xenons. Laat je echter niet misleiden door de foto; in het echt is het helder wit licht. De xenon in mijn wagen is namelijk de fabrieksoptie, dus met automatische hoogteregeling, sproeiers en meedraaiende lampen in de bochten.
Ik hoorde op PugDay al van iemand anders dat xenon op de 308 niet af fabriek leverbaar zou zijn in België.
Aftermarket xenon zal ongetwijfeld in te bouwen zijn, maar of de fabrieks-xenon achteraf in te bouwen is, waag ik te betwijfelen. Je zit namelijk ook met de stelmechanismes voor de hoogteregeling en het mechaniek voor het meedraaien in de bochten...
Aftermarket xenon zal ongetwijfeld in te bouwen zijn, maar of de fabrieks-xenon achteraf in te bouwen is, waag ik te betwijfelen. Je zit namelijk ook met de stelmechanismes voor de hoogteregeling en het mechaniek voor het meedraaien in de bochten...
Vanaf het begin dat ik mijn 308 heb, ergerde ik me al aan de stadslichtjes, omdat deze verschrikkelijk geel afstaken tegen de af fabriek xenonlampen. Ik liep dus al een tijdje rond met het voornemen om een tweetal witte LED-lampjes hiervoor te gaan gebruiken. Vandaag dan eindelijk de daad bij het woord gevoegd en dit is het resultaat:
Vandaag ook de auto maar weer eens goed gewassen en voor het eerst eens aan de slag gegaan met klei. 't Is behoorlijk arbeidsintensief, maar het is wel loon naar werken. Je haalt dan echt nog zo ontzettend veel vuil van de lak af; onvoorstelbaar. Bedenk dan dat mijn auto nog maar amper één jaar oud is (30K km op de teller)
Morgen de auto in de NXT wax zetten en van binnen grondig schoonmaken. Dan hoef ik hem over twee weken alleen maar even af te spoelen voor mijn tripje naar Duitsland
Vandaag ook de auto maar weer eens goed gewassen en voor het eerst eens aan de slag gegaan met klei. 't Is behoorlijk arbeidsintensief, maar het is wel loon naar werken. Je haalt dan echt nog zo ontzettend veel vuil van de lak af; onvoorstelbaar. Bedenk dan dat mijn auto nog maar amper één jaar oud is (30K km op de teller)
Morgen de auto in de NXT wax zetten en van binnen grondig schoonmaken. Dan hoef ik hem over twee weken alleen maar even af te spoelen voor mijn tripje naar Duitsland