2009 - Peugeot 207 CC - Nickn
Moderator: P-unit
Daarjust mijn wintervelgen + winterbanden gestoken.
(Is slechte foto, snel genomen met Gsm)
Ik heb keer gevraagd wat het daar zou kosten en hij zei mij van €125 de keer dus is toch al schoon bedragske om dat te laten doen vind ik.
Kw's eruit, orig eronder, naar garage: mijn gelijk krijgen, laten herstellen, dan orig eruit en kw's er terug onder dus 250 knotsn
Nu idd eens rondhoren
Wie kan beter
Grtz Nickn
(Is slechte foto, snel genomen met Gsm)
Ik heb keer gevraagd wat het daar zou kosten en hij zei mij van €125 de keer dus is toch al schoon bedragske om dat te laten doen vind ik.
Kw's eruit, orig eronder, naar garage: mijn gelijk krijgen, laten herstellen, dan orig eruit en kw's er terug onder dus 250 knotsn
Nu idd eens rondhoren
Wie kan beter
Grtz Nickn
Re: Nickn's 207cc
Na een tijdje met de originele veren te hebben gereden (en welliswaar minder tot geen gerammel) heb ik deze avond de kw's enkel weer achteraan gestoken om te kijken of het nu aan de wagen of aan de kw vering lag.
Conclusie: aan de kw vering kan het niet liggen, het is ofwel de pomp zoals al gezegt ofwel de bevestigingspunten van het dak die rammelen, zodra ik 1m achteruit reed met de auto had ik het weer zitten want het geluid komt nog steeds van op schouderhoogte in de wagen, (daar waar het dak dus vastzit) nu zelfs links en rechts (nog erger )
Wsl zit er teveel speling op die scharnieren en rammelen die.
Op de originele vering rijd de auto zachter dus is dit minder te horen.
Met de kw's rijd deze dus harder en is dit immens hard hoorbaar.
Optie 1: pomp vervangen...
Optie 2: Scharnieren of dak laten aanspannen zodat er geen speling meer op kan zitten
Nog iemand suggesties, want ik heb al vanalles gedaan en in de garage willen ze mij niet helpen want in orignele staat is het dus minder hoorbaar en zeggen ze dat ik dat maar normaal moet vinden...
Conclusie: aan de kw vering kan het niet liggen, het is ofwel de pomp zoals al gezegt ofwel de bevestigingspunten van het dak die rammelen, zodra ik 1m achteruit reed met de auto had ik het weer zitten want het geluid komt nog steeds van op schouderhoogte in de wagen, (daar waar het dak dus vastzit) nu zelfs links en rechts (nog erger )
Wsl zit er teveel speling op die scharnieren en rammelen die.
Op de originele vering rijd de auto zachter dus is dit minder te horen.
Met de kw's rijd deze dus harder en is dit immens hard hoorbaar.
Optie 1: pomp vervangen...
Optie 2: Scharnieren of dak laten aanspannen zodat er geen speling meer op kan zitten
Nog iemand suggesties, want ik heb al vanalles gedaan en in de garage willen ze mij niet helpen want in orignele staat is het dus minder hoorbaar en zeggen ze dat ik dat maar normaal moet vinden...
Re: Nickn's 207cc
mijn conclusie is een andere garage zoeken.Nickn schreef:minder hoorbaar en zeggen ze dat ik dat maar normaal moet vinden...
207cc zijn zwak aan het dak en de scharnieren.
in mijn korte periode bij peugeot (3 maand) heb ik zeker 6 207cc's zien langskomen die problemen hadden met gerammel en gekraak aan de scharnieren.
deze zijn allemaal vervangen geweest door peugeot zelf en op hun kosten.
productiefout was de reden zeiden ze.
Re: Nickn's 207cc => Eeeeeeeeen we gaan verder ....
cabrio en verlaging => kraken
een cabrio is er nu eenmaal gevoeliger aan
een cabrio is er nu eenmaal gevoeliger aan
Re: Nickn's 207cc
Dinsdag 1 maart mag auto binnen, er komt nen inspecteur van peugeot, dus zoals gezegt heb ik mijn gelijk gehaald, dak rammelt nog en de auto staat al tijdje terug op originele vering.
Nu totaal los van dit zit ik in twijfel, kzou tegen de zomer nieuwe velgen der willen onder leggen en terug verlagen (als het probleem dan eindelijk zou opgelost zijn)
kwijfel tussen Rh zw1 (bij iedereen wel bekend) => 17" => velen zeggen dat dit te klein is voor nen 207
of deze:
deze zijn 18" en trekken toch wel beetje op de rh zw1 vind ik en deze worden op maat geboord enz,...
Wa vinde gulder daarvan?
Nu totaal los van dit zit ik in twijfel, kzou tegen de zomer nieuwe velgen der willen onder leggen en terug verlagen (als het probleem dan eindelijk zou opgelost zijn)
kwijfel tussen Rh zw1 (bij iedereen wel bekend) => 17" => velen zeggen dat dit te klein is voor nen 207
of deze:
deze zijn 18" en trekken toch wel beetje op de rh zw1 vind ik en deze worden op maat geboord enz,...
Wa vinde gulder daarvan?
Laatst gewijzigd door Nickn op za 26 feb 2011, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nickn's 207cc
Ik zou voor de 18inchers gaan, zullen beduiden mooier staan. Volgens mij zijn deze ook unieker dan de RH ZW1.
Re: Nickn's 207cc
zelfde mening.
Enkel die zwarte boutjes vind ik nie zo wauw. Ma da kan je wel vervangen door chroom of gouden exemplaren
Enkel die zwarte boutjes vind ik nie zo wauw. Ma da kan je wel vervangen door chroom of gouden exemplaren
-
- Pug Driver
- Berichten: 4720
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:12
- Locatie: Planet Earth
- Contacteer:
Re: Nickn's 207cc
Dat alles mooi gelijk staat met de kas is belanrijker dan 18" ipv 17".
De opening tussen wielkas en band is ook best kleiner dan de hoogte van de band. ( optisch)
Een 18" zou men dus feller moeten verlagen.
De opening tussen wielkas en band is ook best kleiner dan de hoogte van de band. ( optisch)
Een 18" zou men dus feller moeten verlagen.
Re: Nickn's 207cc
hangt er van af hé darl'mat
ik zie hier op het forum toch wel een klets met 17" en te kleine banden naargelang de originele maten en die dan nog getrokken liggen, die moeten nog lager gelegd worden...
Ik ben ook meer voor 18" op een 207, op een 206 legt iedereen al 17" en die bandenmaten waren net iets kleiner. (wielkasten ook denk ik)
Voordeel voor 17": yokohama maakt hiervoor semi slicks in de juiste maat. Maar waarschijnlijk ben ik de enige die dit als voordeel ziet
ik zie hier op het forum toch wel een klets met 17" en te kleine banden naargelang de originele maten en die dan nog getrokken liggen, die moeten nog lager gelegd worden...
Ik ben ook meer voor 18" op een 207, op een 206 legt iedereen al 17" en die bandenmaten waren net iets kleiner. (wielkasten ook denk ik)
Voordeel voor 17": yokohama maakt hiervoor semi slicks in de juiste maat. Maar waarschijnlijk ben ik de enige die dit als voordeel ziet
Re: Nickn's 207cc
We zullen zien wat het wordt
Zonet mail terug gekregen van peugeotgarage:
JA ZONET TESTRIT UITGEVOERD MET INSPECTEUR.
WAGEN IS VOLGENS HEM NIET UITZONDERLIJK LUIDRUCHTIG.
WEL EEN KRAK / SPOK LINKSBOVEN
WE HEBBEN WEL VASTGESTELD DE AANSLAGEN INGESLETEN ZIJN ALS DE KAP OPEN IS.
WE ZULLEN DEZE VERVANGEN . LET WEL DAT ZAL GEEN INVLOED HEBBEN IN GESLOTEN TOESTAND.
Was dus te verwachten, ik versta ze toch niet ze, zodra dak mijn auto terug heb ga ik nu toch wel zeker naar andere garage.
Khad dit al gedaan maar na terug een telefoontje naar mijn garage mocht het weer niet en moest het daar.
Zijn die gastn dan serieus doof ofzo, zolang da ze der ulder ma gemakkelijk vanaf kunn maken ist al goed en wel, mo als ze keer iets moeten doen, man man
Zal nu keer proberen wat 306'ke mij verteld en getoond heeft, we zien dan wel
Zonet mail terug gekregen van peugeotgarage:
JA ZONET TESTRIT UITGEVOERD MET INSPECTEUR.
WAGEN IS VOLGENS HEM NIET UITZONDERLIJK LUIDRUCHTIG.
WEL EEN KRAK / SPOK LINKSBOVEN
WE HEBBEN WEL VASTGESTELD DE AANSLAGEN INGESLETEN ZIJN ALS DE KAP OPEN IS.
WE ZULLEN DEZE VERVANGEN . LET WEL DAT ZAL GEEN INVLOED HEBBEN IN GESLOTEN TOESTAND.
Was dus te verwachten, ik versta ze toch niet ze, zodra dak mijn auto terug heb ga ik nu toch wel zeker naar andere garage.
Khad dit al gedaan maar na terug een telefoontje naar mijn garage mocht het weer niet en moest het daar.
Zijn die gastn dan serieus doof ofzo, zolang da ze der ulder ma gemakkelijk vanaf kunn maken ist al goed en wel, mo als ze keer iets moeten doen, man man
Zal nu keer proberen wat 306'ke mij verteld en getoond heeft, we zien dan wel