Hier ben ik weer met nieuw project (van lange duur)
Deze keer een rode 205 cti 1600 van 1988
Het word hetzelfdz project als de xs dus degene die dat wat gevolgt hebben wete ongeveer wat er mij tewachte staat [emoji33][emoji2957]
Maar er is ook de 405 mi16x4 nog dus deze is eentje op lange termijn maar hier alvast wat fotos
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
205 cti
Moderator: P-unit
Re: 205 cti
Als deze op dezelfde manier aangepakt zal worden als de xs... held!
Re: 205 cti
interieur van een rallye
-
- Pug Driver
- Berichten: 6179
- Lid geworden op: di 17 jan 2006, 23:54
- Locatie: Tielt-Winge
- Contacteer:
Re: 205 cti
Die heeft precies wel wat liefde nodig ja
Komt goed!
Komt goed!
Re: 205 cti
Wat veel [emoji1]
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Re: 205 cti
Gistere de cti maar op stal gezet samen met de rest
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 205 cti
gezien de mooie restauratie van de xs, gaan we deze ook zeker volgen...
Re: 205 cti
Hier ben ik nog eens, ik ga stilaan aan de cti beginnen nu ik ga hem eerst invoeren en keuren maar ondertussen ...
Ga ik dus een andere motor klaarmaken voor erin heb lang getwijfeld tussen 1.9 130pk of een originele 1600 115pk.
En het word dus de 1600 115 pk nu ligt er een 1600 105pk puls air in (duitse invoer geweest in 89)
Nu zoek ik wat info wie weet juist het verschil tussen de 105nen 115pk wat kan ik overzetten en wat is anders ? Injectoren ? Ontsteking? Vliegwiel ? ...
Heb een kaal motorblok gevonden van 115pk welk ik zowiezo ga reviseren
Dus wat moet ik nog hebben buite ecu en kabelboom ??wie kan mij helpen en enkel als je 100% zeker bent liefst
Thx alvast
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
Ga ik dus een andere motor klaarmaken voor erin heb lang getwijfeld tussen 1.9 130pk of een originele 1600 115pk.
En het word dus de 1600 115 pk nu ligt er een 1600 105pk puls air in (duitse invoer geweest in 89)
Nu zoek ik wat info wie weet juist het verschil tussen de 105nen 115pk wat kan ik overzetten en wat is anders ? Injectoren ? Ontsteking? Vliegwiel ? ...
Heb een kaal motorblok gevonden van 115pk welk ik zowiezo ga reviseren
Dus wat moet ik nog hebben buite ecu en kabelboom ??wie kan mij helpen en enkel als je 100% zeker bent liefst
Thx alvast
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
-
- Pug Driver
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: zo 22 okt 2006, 10:40
Re: 205 cti
kort samengevat: kop (zelfste als op 1.9 130pk), ecu(toerenal begrenzer op 6900) en ik dacht de vorm van de zuigers ook iets anders(maar durf ik men hand niet voor in't vuur steken...En het word dus de 1600 115 pk nu ligt er een 1600 105pk puls air in (duitse invoer geweest in 89)
Nu zoek ik wat info wie weet juist het verschil tussen de 105nen 115pk wat kan ik overzetten en wat is anders ?
Een compleet kaal B6d blok is dus ideale start.
Kabelboom van de blokken zijn normaal dezelfste.
Die heb ik ook van men 180A blok laten zitten toen ik B6d inbouwde...
side note:
In 85 of 86 heeft Peugeot Talbot Sport de 125pk kit routier uitgebracht voor de 105pk sterke gti.
Kit bestond uit een aangepaste kop met grotere kleppen, andere verbrandingsruimte,versterkte koppakking, andere bougies,andere nokkenas en optrekken van toerentalbegrenzer naar ongeveer 7000tr/min en men behield zelfs de fabrieksgarantie
Deze vorm van kop(uitgezonderd de uitwendige constructie) werd gebruikt om later het standaard 115pk 1.6 en zelfs het 130pk sterke 1.9 blok mee uit te rusten(al had de pts kit een andere nokkenas).
Re: 205 cti
Thx [emoji7][emoji106]205tunerke schreef: kort samengevat: kop (zelfste als op 1.9 130pk), ecu(toerenal begrenzer op 6900) en ik dacht de vorm van de zuigers ook iets anders(maar durf ik men hand niet voor in't vuur steken...
Een compleet kaal B6d blok is dus ideale start.
Kabelboom van de blokken zijn normaal dezelfste.
Die heb ik ook van men 180A blok laten zitten toen ik B6d inbouwde...
side note:
In 85 of 86 heeft Peugeot Talbot Sport de 125pk kit routier uitgebracht voor de 105pk sterke gti.
Kit bestond uit een aangepaste kop met grotere kleppen, andere verbrandingsruimte,versterkte koppakking, andere bougies,andere nokkenas en optrekken van toerentalbegrenzer naar ongeveer 7000tr/min en men behield zelfs de fabrieksgarantie
Deze vorm van kop(uitgezonderd de uitwendige constructie) werd gebruikt om later het standaard 115pk 1.6 en zelfs het 130pk sterke 1.9 blok mee uit te rusten(al had de pts kit een andere nokkenas).
Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk