En het word dus de 1600 115 pk nu ligt er een 1600 105pk puls air in (duitse invoer geweest in 89)
Nu zoek ik wat info wie weet juist het verschil tussen de 105nen 115pk wat kan ik overzetten en wat is anders ?
kort samengevat: kop (zelfste als op 1.9 130pk), ecu(toerenal begrenzer op 6900) en ik dacht de vorm van de zuigers ook iets anders(maar durf ik men hand niet voor in't vuur steken...
Een compleet kaal B6d blok is dus ideale start.
Kabelboom van de blokken zijn normaal dezelfste.
Die heb ik ook van men 180A blok laten zitten toen ik B6d inbouwde...
side note:
In 85 of 86 heeft Peugeot Talbot Sport de 125pk kit routier uitgebracht voor de 105pk sterke gti.
Kit bestond uit een aangepaste kop met grotere kleppen, andere verbrandingsruimte,versterkte koppakking, andere bougies,andere nokkenas en optrekken van toerentalbegrenzer naar ongeveer 7000tr/min en men behield zelfs de fabrieksgarantie
Deze vorm van kop(uitgezonderd de uitwendige constructie) werd gebruikt om later het standaard 115pk 1.6 en zelfs het 130pk sterke 1.9 blok mee uit te rusten(al had de pts kit een andere nokkenas).