advertentie Garage Kenens reclame

1989 - Peugeot 205 Rallye 1.3 - Twoofive

Moderator: P-unit

jurgen_s
Pug Driver

Bericht door jurgen_s »

hmmm, zo erg is de schade niet?

Aan de rechterkoplamp zie ik toch wel iets heel anders: plaatwerk is helemaal naar beneden getrokken.
Bij een 205 wil dat maar 1 ding zeggen: nieuw plaatwerk inlassen want al de rest is helaas dik prutswerk. De volgende keer dat ge een 'tikske' gaat doen en ge gaat nog met het rechtgetrokken metaal zitten, dan wilt ge niet in die auto zitten :wink:
Het zijn al autokes die precies zijn gemaakt van "papier mach?", dus een goede reparatie dringt zich wel op.
En ik zit hier niet uit mijn nek te lullen, heb er zelf voldoende ervaring mee...
twoofive
Pug Driver

Bericht door twoofive »

yo, allemaal enorm bedankt voor de reacties, en metde rallye komt alles dik terug in orde :wink:
waar nodig is ie al trug rechtgetrokken, hoewel eil nie veel nodig was, er is een heel deel nieuwe onderdelen aangekocht, waaronder radiator, radiatorhuis, motorkap, slotplaat.

ook een deel , zoals de bumper zelf, nog ne goeie gevonden, bumpersteun is vervangen, vantilators waren ok, blok was nie geraakt.

dus eil steekt bijna alles erop, en is de blok zelf even zuiver gemaakt, aangezien ik er nu toch ideaal bij kon komen :wink:

morgenvroeg het laatste onderdeel gaan halen, nl de warmtewisseaar/koelwaterdarm. die was , niet kapot of zo, maar ie zag er goed verduurd uit, dus maar vervangen :wink:

dus alles staat terug, nu een spuiter beginnen zoeken die even de motorkap en de bumper wil lakken, dan is het enige waaraan ja eits blijft zien het spatbord, daar zit geen deuk of zo in, maar meer een bolling.
die blijft voorlopig nog staan, alleen wat gebarsten lak aan de pinker, daar doe ik het voorlopig wel bij.

een hele opluchting dat het in orde komt, zodat ik er de 15? ook bij kan zijn met de rallye 8)

morgen als ie rijdt maak ik terug pics, daar zal ik er wel een deel van posten, want ik heb ineens van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat ideekes te realiseren :wink:

nog es merci voor de reacties!!!!
pug 205 1.3 rallye
pug 207 sw 1.6 vti
KrisKe

Bericht door KrisKe »

Ik zouw persoonlijk die garebou laten uitspuiten :wink: dan spuiten ze maar een deel en polieren ze de rest uit :) nen goeie carrossier kan da wel 8)

ma zalig nieuws :wink:
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
PUG(z)OT
Pug Driver
Contacteer:

Bericht door PUG(z)OT »

k denk als je op een oude wagen met zo een witte lak begint te polieren, je hem helemaal kan doen, maakt direk vlekken

ik had dat toch met mijne eerste auto (was ook een wite) als ik soms nog maar een vogelst*nt te fel aan t wegwassen was zag je al een beetje kleurverschil :lol:
twoofive
Pug Driver

Bericht door twoofive »

uitspuiten gaat niet :? , over de hele gardebou is een goeie laag plamuur gestreken, en tis die plamuur die gebarsten is aan de pinker, dus uitspuiten heecft geen nut.

daarom ook dat ik voorlopig die bolling ff laat voor wat em is, als aan de pinker een hoop plamuur zit, kan het goed zijn dat het hele spatbord een dikke laag plamuur bezit :roll:

voor de rest steekt em volledig ineen, gisteren mee gereden ebn bijna alles is in orrde.

alleen heb ik nu terug en probleem met de koeling, dat was weg, en nu is het teruggekomen.
het probleem is dat is onmiddelijk in stand 2 begint te koelen, niet echt normaal h? :?
pug 205 1.3 rallye
pug 207 sw 1.6 vti
Flitz
Contacteer:

Bericht door Flitz »

kan iets te maken hebben met uwe temp sensor ? Kan zijn da die een foute waarde doorgeeft aan uwe "computer". Al? da zal daar wel nie veel inzitten

ik kom nog es checken van de week :!:
Sax* 1.5 HDI +Sold+
307 2.0 HDI +Sold+
Cli* sport 1.5 DCI +companycar+
Sl*pel 1.3 4stra company
twoofive
Pug Driver

Bericht door twoofive »

het koelingsprobleem is opgelost, het was te wijten aan een slecht contact in het termocontact, na dit vervangen te hebben en de blauwe en witte kabel gewisseld te hebben was het gedaan :wink:
ook ff een ander fiche opgezet 8) , vorige had zijn beste tijd gehad.

en woensdag gaat ie binnen voor te spuiten, dus woensdagavond terug een witte kapo en bumper!
pug 205 1.3 rallye
pug 207 sw 1.6 vti
Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Mag ik vragen wat ge voor dat spuiten betaald?
The one and only 205 guy...
twoofive
Pug Driver

Bericht door twoofive »

da ging rond de 150-200 euro zitten :wink: 8)
pug 205 1.3 rallye
pug 207 sw 1.6 vti
Koochy
Contacteer:

Bericht door Koochy »

Komt wel allemaal dik in orde kerel, ik :thumbup: er alvast voor :wink:
Mvg van Koochy.
Veni, Vidi, Velcro...
Ik kwam, Ik zag en ik bleef plakken...
twoofive
Pug Driver

Bericht door twoofive »

voila, de rallye staat bij de spuiter voor de kapo en bumper :wink:

nu het spatbord nog, da wordt bestellen bij peugeot 8)

morgennamiddag moet ie klaar zijn, dan beginnen poetsen!
pug 205 1.3 rallye
pug 207 sw 1.6 vti
_Tom_

Bericht door _Tom_ »

is da spatbord hetzelfde als bij een gti? kan zijn dat er nog een bij ons opt werk ligt...
twoofive
Pug Driver

Bericht door twoofive »

volgens de portaalsite voor onderdelen van peugeot niet, de gti heeft meer gaten ivm de verbreder.
geen idee of de gaten van de verbreders ook hetzelfde staan :wink:

de onderdelnr's van de rallye zijn, rechterkant als je voor de auto staat, zo was het toch dacht ik,
784094

voor de gti is dit
784073

andere nrs dus :wink:

ma ge moogt altijd kijken wat je liggen hebt :wink: 8)
pug 205 1.3 rallye
pug 207 sw 1.6 vti
_Tom_

Bericht door _Tom_ »

links spatbord is bestuurders kant he!

dacht dat er nog een lag van ne gti...
_Tom_

Bericht door _Tom_ »

die van de ralley is niet meer leverbaar!
staat zo toch op servicebox...
Gesloten

Terug naar “20x”