advertentie C&C reclame

1993 - Peugeot 309 - Steven

Moderator: P-unit

Den Hans
Contacteer:

Bericht door Den Hans »

Je kan alles van rubbers appart verkrijgen behalve de fuséekogels.
Die ophanging is gewoon kut, leer er mee leven... Zeker als ge met brede banden/zware velgen gaat rijden krijgt die het flink te verduren...
Dat ligt vaker aan de oorzaak dan de kwalitieit ven de rubbers. Net zoals verkeerde montage (onder spanning) en liggen kloppen wringen om iets te monteren.

Let op: origineel is beter, maar voor het geld dat een immitatie kost vervang ik hem wel iets vaker... (origineel Peugeot kost iets teveel vind ik :? )
KrisKe

Bericht door KrisKe »

zijn ook rap en simpel te vervangen,

das een leuk kluske vond ik altijd 8)
Peugeot drive=>the way of live

Peugeot 205 'Junior' 1.4Xs 1987
Peugeot 406 1.9TD phase 1
Steven

Bericht door Steven »

Vallen die prijzen zo hard tegen? :? Die van sidem kosten mij nog geen 3 euro per stuk! :lol: Als ik morgen tijd heb zal ik wel is bij de dealer langsgaan... weet iemand of je bij peugeot de groen omcirkelde rubbers ook los kan krijgen? Die kan ik in imitatie niet vastkrijgen...

Prijzen van de originele stukken zijn ook altijd welkom :wink:

Afbeelding

Ook de cardanhoes maar eens bestellen, die was er ook aan... hij begint oud te worden :D
KrisKe

Bericht door KrisKe »

die rubberkes kosten idd ni veel,

tis den draagarm zelf :wink:

KrisKe

Bericht door KrisKe »

ff dubbel post,

die groene kunde ook krijgen :wink:

Steven

Bericht door Steven »

Zo dan!

vrijdag de originele rubbers allemaal besteld, kosten 11 euro per stuk, kostelijker dan de imitatie, maar de rubber is veel harder en hij is precies ook dikker... het is het proberen waard vind ik dan...

Nu we toch bezig zijn ook in een keer maar de cardanhoes besteld, revisiekitjes voor de remklauwen, de achterste remleidingen en de handremkabels...

Volgende week ga ik een paar dagen naar Amsterdam 8) , dan kan ons vader zich nog eens amuseren... :oops:
Steven

Bericht door Steven »

zo, ondertussen zit al dat nieuws er al weer onder, en tis weer een hele verbetering! Ik heb me de afgelopen weken goed geamuseerd zo in de sneeuw met mijn winterbandjes... best leuk om al die dikke BMW's en Mercedessen zo vlotjes voorbij te steken! :lol:

vorige week eindelijk de beugels van de deelbare achterbank gevonden en geplaatst, want die zat er nog half los in.

Voor de rest weinig nieuws, maar ik heb nog een aantal spullen op het oog, weet nog een leuke auto staan waar ik wel wat spullen van wil hebben (een 5deurs miami, dus met de brede deurstrips, een grijs vloerkleed en gordels, een grijs kunststoffen gti stuurtje, ...) dus daar moet ik ook eens achter horen...

voor de rest ziet de 309 er niet echt uit met dit vieze weer :shock: al bijna een maand geleden dat hij nog eens deftig gewassen is, alleen af en toe met de hogedrukreiniger erover om het zout eraf te spoelen!

zit ook met een klein vochtprobleem, heb veel last van condensvorming op de achteruit, langs de binnenkant... een lek is er voor zover ik weet niet want de bodem van de koffer en onder de zetels is alles wel droog. hopelijk biedt het vochtvretertje in de koffer hier een oplossing voor...

aan iedereen het beste voor het nieuwe jaar! en mijn goede voornemens voor dit jaar zijn:
-deze week eindelijk mijn lidgeld voor 2010 in orde te gaan maken want dat is er de laatste tijd nog steeds niet van gekomen!
-de 300.000km op de teller zetten binnen dit en 2 weken :)
-er daarna nog vele kilometers bij zetten :D

Net als in 2009 zal ik jullie verder op de hoogte houden van de veranderingen en commentaar, zowel positief als negatief, is welkom! 8)
Steven

Bericht door Steven »

Gisteren nog een pakketje uit nederland binnen gekregen. De kofferbekleding had ik al eens bij hans gevonden, de klepjes had ik echter nog niet, nu dus wel! De koffer is dus, voor zover ik weet, compeet! :lol: Een full-options koffer! Nu de rest van de auto nog 8)

voor:
Afbeelding

na:
Afbeelding

en de andere kant heb ik natuurlijk ook eh :)
Afbeelding

De bekleding van de zijkanten heb ik er ook bijgekregen. Nu heb ik de kofferbekleding dubbel, die van de zijkanten dus, als iemand interesse heeft, ze mogen weg voor de ronde prijs van 0 euro, kheb ze zelf ook maar gekregen. Ik hoor het wel...
speedliner

Bericht door speedliner »

De kleine detailkes maken ook een verschil hé. :D

Steven, wat is eigelijk dat koper ringetje op de laatste foto ? Ik dacht aan sigarettenaansteker, maar dat kan toch niet denk ik. :oops:

Greetz,
speedliner
Steven

Bericht door Steven »

Jawel, toch juist gedacht! Is een sigarettenaansteker! 8) In de zomer neem ik wel eens een koelbox mee, zo'n elektrische dus. De sigarettenaansteker staat op het circuit van de achteruitverwarming, als de knop naar boven staat gaat de stroom naar de achterruitverwarming, als hij naar onder staat gaat de stroom naar de sigarettenaansteker, zo kan ik voor in de auto via de knop van de achteruitverwarming kiezen om hem op of af te zetten.

hopelijk snap je mijn uitleg :)
speedliner

Bericht door speedliner »

Toch juist gedacht :D wel een mooie toevoeging, zeer handig in de zomer. 8)

Greetz,
speedliner
Steven

Bericht door Steven »

Voila, tis gebeurd :lol: Den 309 is sinds gisteren officieel gerodeerd. Den 300.000 km zit erop, nu kan het gas op de plank :) We zullen eens kijken hoeveel we er nog achter kunnen zetten...

En om het te vieren daarstrx de tuinslang en de spons maar is buitengehaald. Ik was eigenlijk alleen van plan om ffkes de ramen te kuisen, maar tis, onder het motto van: "we zijn nu toch bezig" uitgedraaid in een poetsmania met alles erop en eraan.
seune

Bericht door seune »

heerlijken 309 :P om jaloers op te zijn meer hoeft daar nie over gezegd te worden he:)
205 1.0 junior ( biejst )
205 1.4 XS
309 1.9 diesel
205 * flashy groen
205 dixie
Steven

Bericht door Steven »

danke! 8) altijd leuk om zo'n reacties te krijgen.
Steven

Bericht door Steven »

GVD, vandaag tijdens het naar huis rijden een konijn geschept en een hele scheur in de bumper :( :x Maaar, het konijn is er deftig voor gestraft want hij is ook onder men wielen doorgegaan... Morgen bij daglicht is ff beter inspecteren, maar ik denk, (of eerder, ik hoop) dat het al bij al wel zal meevallen. :roll:
Gesloten

Terug naar “30x”